printen

Veelgestelde vragen

  1. Op welke locatie moet ik zijn?
  2. Zijn er nog kaarten voor..?
  3. Waar kan ik kaarten kopen?
  4. Kan ik kaarten reserveren?
  5. Moet ik voorverkoopkosten betalen voor mijn kaartje? 
  6. Een concert is afgelast, krijg ik mijn geld terug? 
  7. Een concert is verplaatst, maar ik kan dan niet? 
  8. Ik ben mijn kaarten kwijtgeraakt. Wat nu? 
  9. Ik heb kaarten, maar ik kan bij nader inzien niet komen? 
  10. Ik hoorde / las dat een band binnenkort in Tivoli speelt, maar dit staat niet op jullie website?
  11. Hoe laat begint het concert? 
  12. Hoe laat is het concert afgelopen? 
  13. Hoe laat gaat de laatste trein naar? 
  14. Wat zijn de huisregels van Tivoli? 
  15. Heeft Tivoli rolstoelfaciliteiten? 
  16. Ik wil na het concert graag overnachten in Utrecht, welke hotels zijn er in de buurt van Tivoli te vinden? 
  17. Ik wil iets meer weten over het Muziekpaleis... 
  18. Kan ik in Tivoli oordoppen kopen?

1. Op welke locatie moet ik zijn en waar is het?
Tivoli heeft twee locaties: Tivoli Oudegracht en Tivoli de Helling. Op het kaartje en onze website staat duidelijk op welke locatie het concert plaatsvindt. Voor de route naar die locatie klik hier!

2. Zijn er nog kaarten voor..?
Wanneer een concert of evenement is uitverkocht, zetten we dit altijd zo snel mogelijk op de site. Dus wanneer het 'uitverkocht' embleem nog niet bij een show staat, zijn er in principe nog kaarten te verkrijgen. Als een concert of dansavond uitverkocht is, zijn er nergens meer kaarten verkrijgbaar.

3. Waar kan ik kaarten kopen?
Je kunt kaarten kopen via onze website. Je krijgt dan een e-ticket thuisgestuurd. Klik hier voor gedetailleerde informatie daarover en over onze andere voorverkoopadressen.
Let op: er zijn tegenwoordig veel websites die illegaal kaarten van Tivoli verkopen. Deze kaarten zijn vaak duurder dan de prijs die wij vragen. Daarnaast kunnen wij niet garanderen dat de kaarten die zij verkopen niet vals zijn. Koop dus NOOIT via dit soort websites en check altijd of het voorverkoopadres wel een officieel Tivoli voorverkoopadres is.

4. Kan ik kaarten reserveren?
Nee, het is bij Tivoli niet mogelijk om kaarten te reserveren, of dit moet duidelijk aangegeven staan bij de het specifieke evenement.

5. Moet ik voorverkoopkosten betalen voor mijn kaartje?
Ja, alle voorverkoopadressen brengen kosten in rekening voor een kaartje. De hoogte van de kosten verschilt per voorverkoopadres. Klik hier voor meer informatie over de voorverkoopkosten.
Wanneer je op de avond van het concert of dansavond een kaart aan de avondkassa van Tivoli koopt, betaal je overigens geen voorverkoopkosten.

6. Een concert is afgelast, krijg ik mijn geld terug?
Wanneer een concert wordt afgelast kan iedereen de aankoopsom van de kaart terugkrijgen tot een maand na de geplande datum van het concert. Heb je kaartjes gekocht bij Tivoli, Plato of Boudisque of online via Tivoli? Dan kun je het kaartje inleveren bij Tivoli. Heb je via Ticketservice een kaartje aangeschaft? Dan kun je je kaartjes terugbrengen bij het voorverkoopadres van Ticketservice. Let op: De transactiekosten die gemaakt zijn met een creditcard worden niet gerestitueerd.

7. Een concert is verplaatst, maar ik kan dan niet.
Bij verschoven concerten is het mogelijk om in geval van verhindering restitutie te verkrijgen via Tivoli. Administratie- of voorverkoopkosten worden niet geretourneerd.

8. Ik ben mijn kaarten kwijtgeraakt. Wat nu?
Helaas, daar kan Tivoli niets aan doen. Vanaf het moment van aankoop zijn de kaarten je eigen verantwoordelijkheid. Er bestaan geen duplicaten. Dit geldt voor alle kaarten, dus ook kaarten die bij andere verkooppunten zijn aangeschaft.

9.Ik heb kaarten, maar ik kan bij nader inzien niet komen.
Helaas, ook daar kan Tivoli niks aan doen.
Bij Ticket Service Nederland is het wel mogelijk om tegen vergoeding bij aankoop van kaarten een annuleringsverzekering af te sluiten. Het principe is hetzelfde als bij een reisbureau: bij verhindering door ziekte, ongeval, familieomstandigheden en dergelijke wordt restitutie verleend.

10. Ik hoorde / las dat een band binnenkort in Tivoli speelt, maar dit staat niet op jullie website.
In principe komen alle programma's die zijn geboekt in Tivoli meteen op de website. Het gebeurt wel eens dat een band zich het recht voorbehoudt om de concertaankondiging als eerste op hun eigen site aan te kondigen. Maar doorgaans is onze eigen site het meest actueel en betrouwbaar. Wil je altijd op de hoogte zijn van de net bevestigde shows? Meld je dan hier aan voor de wekelijkse nieuwsbrief.

11. Hoe laat begint het concert?
Op deze website en op de gekochte kaarten staat de aanvangstijd vermeld. Dit is de aanvangstijd van het hoofdprogramma, behalve wanneer er een voorprogramma is. In dat geval begint het hoofdprogramma later. Voorprogramma's kunnen tot enkele dagen voor het concert bekend worden gemaakt, check daarom deze website voor je naar het concert komt. Tivoli kan nooit garanderen dat een voorstelling exact op tijd begint.

12. Hoe laat is het concert afgelopen?
Dit hangt van de artiesten af. Doorgaans kun je rekenen op één tot anderhalf uur na aanvang van het hoofdprogramma. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat concerten uitlopen. Het voorprogramma speelt vaak een half uur tot driekwartier. We proberen, voor zover mogelijk, altijd rekening te houden met de laatste vertrektijden van de belangrijkste treintrajecten.

13. Hoe laat gaat de laatste trein naar?
Voor een volledig overzicht van de vertrektijden vanaf Utrecht CS klik op deze link.
Vanaf Utrecht is er een nachtnet naar: Amsterdam Centraal, Schiphol, Leiden Centraal, Den Haag Centraal, Delft-Rotterdam Centraal, Dordrecht, Breda, Tilburg, 's-Hertogenbosch en Eindhoven.

14. Wat zijn de huisregels van Tivoli?
Klik hier voor al onze huisregels.

15. Heeft Tivoli rolstoelfaciliteiten?
Tivoli Oudegracht en Tivoli de Helling zijn voor bezoekers die zijn aangewezen op een rolstoel toegankelijk. Door de opbouw van de zaal is het echter niet mogelijk om zicht-garantie te geven. Het is daarom raadzaam om op tijd te komen, zodat je een goede plek kunt uitkiezen.
Op beide locaties zijn invalide toiletten aanwezig.

16. Ik wil na het concert graag overnachten in Utrecht, welke hotels zijn er in de buurt van Tivoli te vinden?
Geen zin om de Bob te zijn? Of meteen vanuit Tivoli je bed inrollen? Dat kan.
Utrecht heeft veel keuze in hotels en hostels in verschillende prijscategorieën. Voor een compleet overzicht van hotels en toeristische attracties in Utrecht: www.utrechtyourway.nl

Tivoli tipt er een paar:

Apollo Hotel (Vredenburg 14)
+31 (0)30 23 31 232
Het is makkelijk te lopen vanuit Tivoli en dichtbij het station.

Heb je iets minder budget? Dan is een goede tip:
Hostel Strowis (Boothstraat 8)
00 31 (0)30 2380 280

Op onze festival site vind je een uitgebreider overzicht van hotels, met de afstand tot Tivoli.

17. Ik wil iets meer weten over TivoliVredenburg
Voor meer informatie over het TivoliVredenburg klik hier

18. Kan ik in Tivoli oordoppen kopen?
Ja, zowel in Tivoli Oudegracht als Tivoli de Helling zijn oordoppen te koop. Bij de garderobe zijn schuimrubberen oordoppen te koop voor eenmalig gebruik, tevens hangt er op beide locaties een automaat waar siliconen oordoppen aangeschaft kunnen worden. Deze siliconen exemplaren zijn herbruikbaar! 

sluiten

Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt tivoli.nl gebruik van cookies